STEM Innovators
We all face challenges, but we love robotics because our greatest challenge can become our greatest success story!
Περιγραφή Προγράμματος
Τα προγράμματα στην ηλικία του Γυμνασίου είναι ακόμη πιο σύνθετα καθώς αλλάζει ο εξοπλισμός που χρησιμοποιούν, αλλά και τα ίδια τα παιδιά έχουν αποκτήσει περισσότερες κατασκευαστικές και προγραμματιστικές δεξιότητες. Τα παιδιά καθώς μεγαλώνουν και ωριμάζουν γίνονται διαρκώς και πιο ικανά στο να πραγματοποιήσουν πιο σύνθετους συλλογισμούς, να σκεφτούν κριτικά και να ασκηθούν σε μεθόδους επίλυσης προβλήματος (Problem Solving).
Αξιοποιούνται τεχνικές και μεθοδολογίες παραγωγής ιδεών και λήψης απόφασης. Η ικανότητα λήψης απόφασης θεωρείται μία εξαιρετική σημαντική δεξιότητα που καλλιεργείται σε αυτές τις ηλικίες με μεθοδικό τρόπο.
Δεξιότητες
Γέννηση ιδεών, σχεδιασμός ιδεών, δημιουργική εργασία με άλλους, αποτελεσματική ακρόαση, δημιουργική παραγωγή και καινοτομία, δεξιότητες παρουσίασης, επίλυση προβλήματος, λογική, εποικοδομητική διαφωνία, συνεργασία, υπευθυνότητα, ηγεσία και πρωτοβουλία
Εξοπλισμός

Για την υλοποίηση του προγράμματος STEM Innovators αξιοποιείται ο εξοπλισμός της Ακαδημίας (3D Printers), πλακέτες μικροελεγκτών καθώς και άλλο υλικό και υλισμικό απαραίτητα για τον εμπλουτισμό του προγράμματος όπως αισθητήρες, κινητήρες κ.ά.
Παρουσίαση Προγράμματος
Το STEM Innovators έχει σχεδιαστεί για να καλλιεργήσει στους μαθητές την ικανότητα να σχεδιάζουν, να δοκιμάζουν και να βελτιώνουν τεχνολογικές λύσεις για πραγματικά προβλήματα.
Τα μαθήματα οργανώνονται σε ανοιχτή εργαστηριακή δομή με 5 βασικά στάδια:
Ενεργοποίηση
Οι μαθητές γνωρίζουν τη θεματική ενότητα και τίθεται το πρόβλημα προς επίλυση. Δίνονται ερεθίσματα για προβληματισμό και ιδεοκαταιγισμό.
Εξερεύνηση
Με τη βοήθεια κατάλληλων ερωτήσεων και τεχνικών, οι μαθητές ερευνούν το πρόβλημα και προσεγγίζουν τη θεωρητική και τεχνική του βάση (π.χ. πώς λειτουργεί ένα κύκλωμα ή ένας αισθητήρας).
Δημιουργία
Οι μαθητές σχεδιάζουν τη λύση τους (3D Design), αξιοποιούν ηλεκτρονικό κύκλωμα και προγραμματίζουν τη λειτουργία του μέσω Python ή Arduino IDE. Δουλεύουν σε ζευγάρια ή μικρές ομάδες με διακριτούς ρόλους.
Παρουσίαση
Οι ομάδες παρουσιάζουν τη δουλειά τους, αιτιολογούν τις επιλογές τους και λαμβάνουν ανατροφοδότηση από τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτές.
Τακτοποίηση
Η κάθε ομάδα εντοπίζει αδυναμίες, κάνει δοκιμές και εφαρμόζει βελτιώσεις. Χρησιμοποιείται η μεθοδολογία Design Thinking μέσω ειδικά διαμορφωμένων φύλλων εργασίας.
Περιεχόμενο Προγράμματος
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ενότητες όπως:
- “Smart Home” – σχεδιασμός και προγραμματισμός έξυπνων συσκευών
- “Green Projects” – κατασκευές που σχετίζονται με περιβαλλοντικά ζητήματα (π.χ. μετρητές κατανάλωσης νερού ή ρεύματος)
- “3D Problem Solvers” – δημιουργία αντικειμένων που λύνουν καθημερινά προβλήματα μέσω σχεδίασης και 3D εκτύπωσης
- “Creative Coding” – έργα ελεύθερης δημιουργίας με Python κυρίως
- “Open Hardware Missions” – προτάσεις των ίδιων των μαθητών για projects με Arduino.
Οι μαθητές ενθαρρύνονται να καταθέτουν τις δικές τους ιδέες και να διαμορφώνουν την κατεύθυνση του project. Οι εκπαιδευτές λειτουργούν υποστηρικτικά, ενισχύοντας την πρωτοβουλία, την επιμονή και τη δημιουργικότητα.
Ημέρες και Ώρες
Τρίτη, 16:30 - 18:00
Έναρξη Τμημάτων:
7 Οκτωβρίου 2025
Τμήμα
Τα τμήματα είναι 12μελή. Η αναλογία μαθητή προς προπονητή είναι 6:1
Προπονητές
Οι εκπαιδευτές της Ακαδημίας είναι ειδικοί στον τομέα τους, κατέχοντας εξειδικευμένες δεξιότητες στη διδακτική, στη ρομποτική, στη μηχανική και στις κατασκευές.