Α' Δημοτικού

Εκπαιδευτικά προγράμματα Inventors Juniors για παιδιά Α’ δημοτικού

Περιγραφή Προγράμματος

Πρόγραμμα ειδικά σχεδιασμένο για μαθητές/τριες πρώτης σχολικής ηλικίας που δίνει έμφαση στο να αποκτήσουν βασικές γνώσεις μηχανικής και λειτουργίας απλών μηχανών. Επιπλέον βαρύτητα δίδεται και στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων. Αυτή η ηλικιακή ομάδα είναι κρίσιμη καθώς εγκαθιδρύονται βασικοί μηχανισμοί μάθησης και αποκτώνται οι πρώτες, με μεθοδικό τρόπο, γνώσεις και δεξιότητες.

Δεξιότητες

Γέννηση ιδεών, σχεδιασμός ιδεών, δημιουργική εργασία με άλλους, αποτελεσματική ακρόαση, δεξιότητες παρουσίασης, επίλυση προβλήματος, λογική, συνεργασία, υπευθυνότητα, ηγεσία και πρωτοβουλία.

Παρουσίαση Προγράμματος

Το πρόγραμμα για την Α’ Δημοτικού είναι ειδικά διαμορφωμένο στις ιδιαίτερες ανάγκες της συγκεκριμένης ηλικίας. Τα μαθήματα σε επίπεδο κατασκευών περιλαμβάνουν τρεις κατηγορίες, α) με οδηγίες κατασκευής, β) με ημιδομημένες οδηγίες και γ) χωρίς οδηγίες (οι μαθητές οδηγούνται στη δική τους λύση). Η δομή των μαθημάτων αποτελείται από πέντε στάδια:

Ενεργοποίηση

Σε αυτό το στάδιο οι μαθητές μας γνωρίζουν το θέμα του μαθήματος, ενεργοποιείται η φαντασία τους και εισάγεται το ερευνητικό πρόβλημα ή η προβληματική κατάσταση.

Εξερεύνηση

Στο στάδιο αυτό μέσω κατάλληλων ερωτήσεων και τεχνικών αναδεικνύεται η προς μελέτη έννοια και γίνεται η ανάλυση του προβλήματος

Δημιουργία

Οι μαθητές μας τώρα περνούν στο στάδιο της κατασκευής με ένα πακέτο υλικών ανά δύο άτομα. Ακολουθούν συγκεκριμένες οδηγίες ή δημιουργούν με βάση τον σχεδιασμό και τις ιδέες τους

Παρουσίαση

Αναπόσπαστο κομμάτι των μαθημάτων αποτελεί το στάδιο της παρουσίασης όπου η κάθε υποομάδα εξηγεί, αιτιολογεί και παρουσιάζει τη δουλειά της στους εκπαιδευτές και στην ολομέλεια του τμήματος.

Τακτοποίηση

Στο τελευταίο στάδιο οι μαθητές μας τακτοποιούν τα υλικά τους και τον προσωπικό τους χώρο στον πάγκο εργασίας. Θεωρούμε σημαντικό και αυτό το στάδιο καθώς αποκτάται έτσι σταδιακά και η έννοια της ευθύνης των υλικών.

Περιεχόμενο Προγράμματος

Το πρόγραμμα της Α’ Δημοτικού είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να καλλιεργούνται έννοιες μηχανικής όπως η γνωριμία με απλές μηχανές (γρανάζι, μοχλός, τροχαλία κτλ) αλλά και βασικές έννοιες προγραμματισμού χρησιμοποιώντας κατάλληλο για την ηλικία τους λογισμικό. Μεγάλο μέρος των μαθημάτων καταλαμβάνει και η αναζήτηση τεχνικών, μηχανικών λύσεων σε πραγματικά, καθημερινά προβλήματα. Σε αυτή την περίπτωση ακολουθούνται τα εξής βήματα:
  1. Εισαγωγή στο θέμα – Κατανόηση της προβληματικών καταστάσεων
  2. Επιλογή συγκεκριμένου προβλήματος, κατανόηση και περιγραφή
  3. Πολλαπλές ιδέες για τη λύση του
  4. Επιλογή μέσω διαδικασίας αξιολόγησης της βέλτιστης λύσης
  5. Λύση – Κατασκευή
  6. Έλεγχος και Δοκιμές – Βελτιώσεις
  7. Παρουσίαση της λύσης

Λεπτομέρειες Προγράμματος

Ενθαρρύνουμε διαρκώς τους μαθητές μας να μοιραστούν τη μαθησιακή τους διαδικασία. Τους δίνουμε την ευκαιρία να μοιραστούν τις σκέψεις, τις ιδέες και τους προβληματισμούς τους χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που χρειάζονται.
Κατά τη διαδικασία δημιουργίας, υπενθυμίζουμε και κατευθύνουμε τους μαθητές μας να δοκιμάζουν και να αναλύουν την ιδέα τους καθώς προχωρούν, κάνοντας βελτιώσεις όπου χρειάζεται. Αυτή η επαναληπτική διαδικασία θα πρέπει να συμβεί αρκετές φορές ως φυσικό μέρος της βελτίωσης της λύσης.

Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση δίδεται και στην καλλιέργεια γλωσσικών δεξιοτήτων όπως προφορική αφήγηση ιστορίας χρησιμοποιώντας κατασκευές τύπου Adventure Stories. Στη συγκεκριμένη ενότητα ξεκινούν τα μαθήματα με τα φύλλα εργασίας αφήγησης καθώς τα παιδιά πλέον θα μπορούν να γράφουν μικρές προτάσεις και να σχεδιάζουν καλύτερα.

Ημέρες και Ώρες

Τρίτη, 16:00 - 17:30

Τμήμα

Τα τμήματα είναι 12μελή. Η αναλογία μαθητή προς προπονητή είναι 6:1

Προπονητές

Οι εκπαιδευτές της Ακαδημίας είναι ειδικοί στον τομέα τους, κατέχοντας εξειδικευμένες δεξιότητες στη διδακτική, στη ρομποτική, στη μηχανική και στις κατασκευές.